catwomanblogg

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Malin - 3 november 2011 13:37

I går såg jag på TV. Jag tror programmet hette "Uppdrag granskning". Det handlade om hur myndigheterna särade på en familj på otroligt dåliga grunder. Man gjorde ingen koll utan gick helt på en persons utsago. Prsonen var syster till den drabbade mamman. Det handlade om barnporr. Mannen sattes i häkte. Socialen tog barnen. Föräldrarna vann enhälligt i tingsrätten. Det blev överklagande till hovrätten med samma resultat. Då hittade en åklagare en semesterfilm där barnen lekte nakna. Det var en snutt på 45 sekunder av hela semesterfilmen. Det var enligt åklagare första delen av en porrfilm.

     

Jag blir så arg. Hela historien handlar om maktmissbruk av myndighet. Hur kan socialen bara ta barn från föräldrarna på grund av ett enda telefonsamtal? Myndigheten tycker inte de gjort något fel! Det är som i diktaturer. Hur kan man sedan efter dom fortsätta ifrågasätta föräldrarnas rätt till barnen? Hur kan polisen häkta en persomn bara på ett mer eller mindre skvallersamtal.? Fruktansvärt! Hur kan man ha åklagare som helt saknar empati och inte vet ett dugg om familjeliv?

Det är inte konstigt att människor får mer och mer förakt mot myndigheter. 

Presentation


Jag är en helt vanlig tjej 20+. En katt delar lägenhet med mig. Gillar att läsa böcker och en lugn kväll på krogen. I sportväg gillar jag framför allt bandy och fotboll.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sidor i Fokus

Bloggar

Andra länkar

Gästboken

Besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards